SUSRET HPD “MATICA” – ZAGREB I HPD “ZOLJ” – VRLIKA

Nakon prethodnog višegodišnjeg druženja sa HPD „Željezničar“ iz Zagreba i stvaranja jako dobrih prijateljskih odnosa, na red je došlo vrijeme i za upoznavanje i druženje sa HPD „Matica“ iz Zagreba, koja je ujedno najmnogobrojnije planinarsko društvo u RH.
Tako smo dana 22. i 23. rujna imali čast ugostiti navedeno društvo te im pokazati prirodne ljepote grada Vrlike kao i ljepote naše Dinare, koja je uvrštena u europsku ekološku mrežu Natura 2000 koja ima za cilj očuvanje ekološke mreže zaštićenih područja na području Europske unije. To je najveća koordinirana mreža područja očuvanja prirode u svijetu. Po dostupnim podacima na području planine Dinare postoji oko 750 biljnih vrsta, od kojih je više od 110 posebno zaštićeno a 55 je endemskih.
Prvi dan našeg zajedničkog druženja započinje oko 12:00 sati kod Sata, gdje smo se prema dogovoru sastali. Po uvodnom pozdravljanju i upoznavanju, sjedamo na kavu te malo čakulamo sa kolegama planinarima o standardnim temama ( proteklom jutarnjom putovanju, planu i programu dvodnevnog druženja, hrani te sutrašnjom usponu na Sinjal – najviši vrh Republike Hrvatske).
Nakon kraćeg odmora, predaha od putovanja, obavljenog šopingiranja i ispijanja kave oko 13 sati krećemo prema planu i programu na pokazivanje Vrlike, Vrličkih znamenitosti i kulture (vrličke vidjelice, tvrđave Prozor, neizostavne Česme i statue Milana Begovića te hvaljenjem o svima dobro znanoj operi Ero s onoga svijeta koju je napisao Begović a uglazbio operni dirigent Jakov Gotovac), povijesti kako dalekoj tako i onoj ne tako davnoj kojoj smo dužni nastanak Hrvatske države. Nakon detaljnog obilaska upućujemo se na izvore rijeke Cetine (posjećujemo Vukovića vrilo i Glavaša vrilo), posjet crkvi Sv. Spasa i pločastom mostu. Nažalost, potonjem zbog mogućih vremenskih neprilika otkazivamo izlet te idemo prema restoranu Suli Muli gdje imamo dogovorenu ranu večeru, kratko druženje i konačni dogovor za sutrašnji pohod. Odlazak na spavanje je u ranim večernjim satima kako bismo bili spremni rano ujutro za pohod na jedan od mnogobrojnih Dinarskih vrhova – Sinjal.
Ujutro prema dogovoru krećemo oko 07:30 h iz Ježevića prema selu Glavaš kod Kijeva, koja je početna točka uspona na najviši vrh Hrvatske. U 08:10 h na uspon kreće grupa od 40 ljudi. Oko 10:30 h stižemo otprilike na pola puta do vrha – na planinarsko sklonište Martinovu košaru koja se nalazi u izrazito lošem stanju, gdje radimo kratku stanku. Oko 12:30 h odvažnija grupa planinara stiže na sami vrh, dok ostatak grupe stiže oko pola sata kasnije tj oko 13:00 h. Od 13:00 – 13:30 h traje pauza za ručak iz ruksaka, vrijeme za odmor i slikavanje. Nakon proteka vremena odmora, krećemo prema podnožju planine odnosno polazišnoj točci. Oko 15:30 h stižemo kod skloništa Martinova košara, gdje opet radimo kraći odmor. Oko 17:00 h stižemo na Glavaš – polazišnu točku gdje kratko prepričavamo dojmove sa puta te se pozdravljamo sa dragim nam gostima u nadi i isčekivanju za sljedećim skorim druženjem.